Privacybeleid

Trainingen begeleiders

 

Uit onderzoeken blijkt dat de nieuwe generatie vraagt om in verbinding te mogen blijven met wie zij in wezen zijn. Zij hebben een diepe behoefte aan verbinding met hun authentieke krachten. Echter vragen zij van ons hetzelfde.

Hoe staan wij als authentieke mensen voor de klas? Hoe geven wij les? En durven we onze kennis los te laten om vanuit een ander diep innerlijk weten contact te maken met het kind om vandaaruit de kennis over te dragen?

Deze training laat je ervaren hoe je elk kind als uniek kan zien en de kans kan geven om totaal zichzelf te zijn. Dit betekent niet dat ieder gedrag wordt geaccepteerd, maar dat niet meer wordt geoordeeld in goed en fout. Als kinderen aangesproken worden op hun gedrag, dan heeft dat niets met hun ZIJN te maken.

Ieder kind, ieder mens, heeft liefde nodig om zichzelf in vrijheid te durven en te mogen ZIJN.

We doceren en trainen het gedachtegoed/materie, zodat het authentiek gaat zijn, geen aangeleerde vorm.

Het lesmateriaal is het dagelijks leven. Leven verrijkend onderwijs.
We maken het traject voor eenieder op maat in samenwerking met jou en ervaart hoe je dit gedachtegoed kunt toepassen op je dagelijkse problematieken of omstandigheden, waardoor je samen groeit in een harmonieuze verbinding.

 

dat wat je zegt, doe je en straal je uit

Wilga Zibel Foundation – Colours of our heart

  • mentale, emotionele en fysieke communicatie op één lijn
  • Alle kennis kun je handen en voeten geven zodat het toepasbaar en hanteerbaar is.
  • mijn missie

     

    Mentale ontwikkeling:

    Ons ratio wil begrijpen wat we doen, daarom doceren we eveneens de psychologische achtergrond van het gedachtengoed.

    • Sociale en emotionele ontwikkeling vanuit een verruimd bewust-ZIJN in plaats van hokjes.
    • Weerbaarheid in verbinding. Je bewust zijn van wie je bent, wat je voelt, wat je wilt, wat je zegt, wat je denkt en van daaruit verbinding maken met de ander.
    • Elk thema wordt uitgewerkt vanuit Ik & Jij, er wordt een volgende belangrijke stap gezet: de verbinding aangaan vanuit Wij, zonder jezelf kwijt te raken. Deze aanpak creëert gelijkwaardigheid en brengt het hart in samenwerking met kennis. Waardoor het een positieve invloed heeft in de klas.

    Als je jezelf beter begrijpt, begrijp je ook een ander beter
    Bewust maken van eigen kracht en mogelijkheden
    Daardoor geen behoefte aan macht uit oefenen, geen beter of slechter; goed of fout meer, Geen roddels, competitie, oordelen en vergelijken

    Foutjes zijn leermomenten.

    Niet meer iemand anders willen zijn, maar jezelf! Authentiek zijn.
    Meer verdraagzaamheid door informatie over de verschillende labels

    We maken een verschuiving van normeren naar waarderen.

    Het kind krijgt waarde toegekend voor wie hij of zij ís en niet voor wat hij of zij dóet. Tot aan het 16e levensjaar (ongeveer) krijgt een kind zo’n 180.000 (!) keer te horen dat het iets niet goed doet of dat het anders moet. Dat komt intens binnen bij een kind. Ze voelen zich afgewezen als de mens die zij Iedereen wil graag gehoord en gezien worden zoals hij of zij is.

    Gevoelsmatig/emotionele ontwikkeling:

    Verbinding vanuit hoe het hoort en wat je geleerd hebt is niet (meer) voldoende voor het kind van nu. Ze dagen ons uit om echt aanwezig te zijn en te verbinden vanuit een gevoelsmatige verbinding
    • Hoe maak ik “gevoelsmatige” verbinding met mezelf
    • Hoe maak ik “gevoelsmatige” verbinding het kind
    • Leren op een andere diepere laag luisteren en zien wie het kind is en wat het kind nodig heeft omdat elk kind uniek is.
    • Leren onderscheid te maken tussen onmacht en onwil
    • Accepteer het kind zoals hij of zij is en vandaaruit begeleiden en ondersteunen
    • Emotioneel neutraal zijn, dus niet in goed of fout denken en voelen
    • Zorgen voor veiligheid en structuur
    • Balans houden tussen de sterke en de zwakke kanten van het kind
    • Samenwerken met ouders, zodat er 1 lijn getrokken kan worden in aanpak

    Tevens is het van belang een neutrale ruimte te maken (vrij van oordelen), zodat het kind speels leert ontdekken hoe je dichtbij je waardevolle ik kan blijven naast de ander in een wereld waar oordelen altijd zal bestaan. Faalangst krijgt dan geen ruimte en zal afnemen.

    Talenten van het kind worden zichtbaar en ook grijpbaar, waardoor het kind zelfvertrouwen ervaart en keuzes leert maken voor zichzelf vanuit zijn hart en gevoel. Het hoofd zal dit op een rijtje zetten en structuur bieden. De stap om een eigen pad te gaan en niet te vervallen in de voetsporen van anderen zal gemakkelijker gaan. Balans tussen hoofd, hart en gevoel.

    blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen

    Schrijf je nu in voor de laatste updates.
    Wees niet bang dat ik je wekelijks of maandelijks met een nieuwsbrief bestook.
    Daar heb ik geen tijd voor; mijn prioriteiten liggen elders, bij het traject Colours of our heart voor kinderen.

    En als daar wat moois over te schrijven valt, meld ik dat graag.

    Het is gelukt! Dank voor je inschrijving

    Pin It on Pinterest

    Share This